رادیو آوا را از کمند تبلیغات نجات دهید/ این پول به رادیو میرسد؟
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۳۹۳۳۲
رادیو آوا که شبکه تخصصی پخش موسیقی است این روزها با حجم بیشتر پخش تبلیغات تجاری مواجه شده که این امر بر اهداف اصلی راهاندازی شبکه سایه انداخته است.
به گزارش امتداد نیوز، این روزها همه شبکه های رادیویی مانند شبکه های تلویزیون درگیر تبلیغات و تیزرهای تجاری شده اند و البته این سوال وجود دارد که چه سهمی از درآمد این تبلیغات به رادیو برمیگردد و با وجود پخش روزافزون تبلیغات چرا مشکلات این رسانه کمتر نمیشود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
یکی از پرشنونده ترین شبکه های رادیویی، رادیو آوا است که به پخش قطعات موسیقی در ژانرهای مختلف و معرفی مختصر آنها اختصاص دارد. از آنجا که این رادیو مبتنی بر پخش موسیقی است و باید گوشنواز و روحنواز باشد پخش تبلیغات در این شبکه بیشتر فضایی آزاردهنده ایجاد میکند و مخاطبی که مشخصا انتخاب کرده تا شبکهای تخصصی و مبتنی بر موسیقی را پیگیری کند این سوال برایش پیش میآید که آیا یک شبکه از انواع و اقسام شبکه های رادیویی و تلویزیونی نمیتواند از سیاست درآمدزایی رسانه ملی مصون بماند؟
این روزها بعد از پخش چندین قطعه پیاپی، تبلیغات بازرگانی شنیده میشود و گوشی که با شنیدن موسیقی فضایی آرامشبخش را تجربه میکرده ناگهان باید وارد فاز جدیدی شده و شنونده تبلیغات محصولات مختلف از محصولات بهداشتی تا مخابراتی، اینترنتی و … باشد.
ساعت های پخش شبکه رادیویی آوا در این سال ها به تدریج افزایش یافت و در دوره حضور نسرین آبروانی به عنوان معاونت صدا ۲۴ ساعته شد تا علاقمندان بتوانند شنونده تصنیفها، ترانهها، ساز و آوازهای موسیقی محلی و فولکور، کلاسیک و موسیقی فیلم باشند.
این رادیو پیش از این در مدتی چند ساله از ساعت ۱۸ تا ۲۴ هر روز پخش میشد و بعد همینطور به ترتیب پخش آن افزایش یافت و این افزایش ساعات پخش به دلیل استقبال مخاطبان از قطعات بود اما این کاربری هم امروز با پخش تبلیغات هرچند کم باز هم رو به تغییر است.
true برچسب ها : تبلیغات حمید شاه آبادی رادیو آوا معاونت صدا نسرین آبروانی trueمنبع: امتداد نیوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۳۹۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است
به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک، انسیه شمس اللهی در سومین دوره جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک در بخش مستندهای مستمر با موضوع هنر و ادبیات ایرانی- اسلامی برگزیده شده است.
او با اشاره به این که در دو دوره گذشته از جشنواره پژواک هم برگزیده شده است، گفت: در دوره اول جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با مستند«ماجرای نیما» برگزیده شدم. این مستند درباره شعر نو بود و اینکه با گذشت صد سال از آمدن این قالب چه میزان بین مردم جا افتاده است و... علاوه بر این، با عنوان برنامه «قهرمانان نمی میرند» که به مناسبت هفته دفاع مقدس تهیه شده بود، برگزیده شده ام. این برنامه روایتگر شهادت هفت تن از شخصیت های مهم دفاع مقدس بود.
وی با اشاره به دلایل برگزیده شدن اثرش در جشنواره افزود: در این دوره از جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با عنوان اثر«موسیقی کبیر» که درباره اصالت موسیقی شرقی است، برگزیده شده ام. به نظرم سوژه انتخابی من یکی از دلایلی بود که باعث شد این اثر برگزیده شود. گرچه سوژه نو نیست، اما سعی کردم از زاویه ای تازه به این موضوع بپردازم. به نظرم پرداخت خلاقانه بسیار حائز اهمیت است و باعث دیده و شنیده شدن اثرم شده است. در فرم و نحوه ساخت برنامه هم تلاش کردم که از ریتم خوبی برخوردار باشد.
شمس اللهی، با تاکید به انتخاب سوژه نو در ساخت مستند عنوان کرد: در تهیه برنامه هایم همیشه تلاش می کنم که سوژه برای شنوندگان نو باشد، حتی اگر سوژه جدید نباشد به این موضوع که زاویه دید نویی داشته باشد، متمرکز می شوم و بیشتر به دنبال بخش هایی هستم که کمتر درباره آن صحبت شده و به آن پرداخته شده است. برای من بسیار اهمیت دارد که زاویه دید برای شنونده جالب، جذاب و سرگرم کننده باشد. بنابراین از تکرار پرهیز می کنم. ضمن اینکه به شدت به ریتم برنامه توجه می کنم. البته روایت هم خیلی مهم است.